TOKUYAMA denied jump to PRIDE(before retirement)

Sorry,!!
I quated Sport HOUCHI and report TOKUYAMA fight in PRIDE
But
Now TOKUYAMA's website Upload his latest comment
He deny MMA fight/
But he said "As long as I am boxer"............It means "I can fight after retirement"?

and,this TOKUYAMA comment is interesting,We can know DSE offer technic and detail
very good data


"OK,I will talk about this rumor.
this PRIDE offer continue from MAY.In MMA rule,Iknow Ican not win.
But the man who offerd me,this rule is nothing but boxing.no descion,"Win lose" is only KO.
I think it is like exhibition.And He said "Opponent is champion class in PRIDE-70kg weight"(Of course,it means GOMI Takanori) "
20kg Weight behind is too big(TOKUYAMA is about 50kg ).but,it looks big challenge.if i avoid difficult opponnent,I am not fighter,And this man who offed visit me,many many time.
i bother.attractive,almost moved.I want challenge new frontia.

but,it become big news.So I know tradition and authority of Boxing.
When i think of boxing,We should acccept this offer,I reject it clearly.
If I fight in boxing rule at PRIDE ring,And MME fighter defeat me,It is the biggest damage in all boxing world
(common fans do not understand weight defference).usual people think that "MMA"defeat "BOXING".
i respect boxing.So I will reject all offer as long as i ama boxer"




Japanese original article

http://www.chang-su.com/hitorigoto-2.html

06/11/6  
新聞等で世間をお騒がせして申し訳なく思っています。
何処かで話しがこじれてややこしくなってしまっているので、きちっと整理してここまでの経緯を軽くお話しいたします。
プライドの話しは五月頃からずっとありました。 普通の総合ルールだったらボクシングしか知らない僕が勝てる訳ありません。
でも向こうの人は、ルールは完全にボクシングルールでラウンド数は四ラウンド、判定は無しでKOの場合のみ勝敗付けると言う、言わばボクシングのエキシビションマッチですと。
ただし相手は70キロ以上あるプライド王者クラスの選手になりますよとの事でした。 ボクシングでの20キロ差と言うのは素人が考えてるより遥かにでかく、無理ですと断りました。
しかし、相手がプライドのエースで最強の王者ということで私の男の魂に火が点きました。勝てる相手としか戦わないのであれば私はチャンピオンでも何でもありません。その後も何度も何度も足を運んでくれて、説得されて実際その情に流されそうになった事もありました。
めちゃくちゃ怖いけれどもビビってないで、新しい世界に挑戦したいと思った事もありました。が、ここに来て、私の動向で世間を騒がしている事に改めて自分の今の立場、WBCの王者の立場を思い知らされると同時に伝統あるボクシング界に私個人が勝手な行動して ボクシング界全体に迷惑をかけられないと思いました。 自分の今の立場、ポジションをもう一度よく考え直し、ボクシング界全体の事を考えた時、出るべきでは無いとキッチリ断りました。 負ける事を考えるのは良くないけど、現役チャンピオンとしてプライドのリングに上がり、ボクシングルールでもし負けたら、それ則ちボクシング界の負けに成り兼ねないと。(素人は体重差の事なんて分からないからね) 僕はボクシングと言う競技を物凄くリスペクトしているし大好きです。
こんな素晴らしいボクシングを地に落としたくありません。 よって現役ボクサーの間はプライド参戦の話しも断っています。(某新聞には決定みたいな事載ってたけど、あれって…?) と言うのが一連の流れです。
徳山ファンの方、ボクシングファンの方、そしてアンチ徳山ファンの方もお騒がせして申し訳ありませんでした。m(__)m